fredag 18. februar 2011

Bumerang

Ferdig med "Bumerang" som er skrevet av Tatiana de Rosnay. Den var utrolig bra! Synes den var midt på treet i de første sidene, men etterhvert klarte jeg ikke å legge den fra meg. Ved siden av Cecilia Samartin er de Rosnay nå blitt en av mine favoritt forfattere. Jeg bare elsket denne boka:)

Hovedpersonene i er det franske søskenparet Antoine og Melanie Rey. Antoine har blitt forlatt av konen gjennom mange år for en annen mann og Melanie har nettopp blitt dumpet av sin mangeårige kjæreste. For å feire bursdagen hennes tar broren henne med til et feriested de hadde vært i sin barndom. På vei hjem får Melanie minner fra tiden moren levde, og akkurat da hun skal til å fortelle broren det mister hun kontroll over bilen. Hun blir hardt skadet, han får ikke en skramme.
Sammen finner de ut om morens skjulte fortid, de finner tilbake til livet som lenge har vært miserabelt.

 Den handler om en far som etter konens bråe død blir kald, en godt bevart familiehemmelighet, sorgen ved et samlivsbrudd og ikke minst å finne kjærligheten igjen.
Vil ikke røpe mer, men denne boka er verdt å lese.

Jeg ble så glad av å lese denne boken, for den er en av de sjeldne bøkene som du skulle ønske hadde tusen sider til. Den gir håp og glede.

Anbefales på det varmeste:) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar